dimecres, 25 de setembre del 2013

TWITTER

Hola de nou, educadors!
Em dirigeixo a vosaltres per parlar-vos d'una xarxa social molt present en els nostres dies, i molt popular en la nostra societat: Twitter.

És un servei que permet enviar missatges de text en una longitud no gaire extensa, un màxim de 140 caràcters, anomenats tweets , tuits o piulades. Aquests tweets van acompanyats d'una cadena de caràcters, anomenada hashtag (deriva de l'anglès: "hash", coixinet o quadrat, i "tag", etiqueta), formada per una o diverses paraules precedides per un coixinet (#)
Aquestes piulades es mostren a la pàgina inicial que, es la del perfil de l'usuari, i són enviades a les pàgines d'altres usuaris que han triat l'opció de rebre-les. L'usuari original pot restringir el seguiment d'aquest missatge, però només per part del seu cercle d'amics. Sinó, també pot permetre l'opció d'accés a tots els usuaris.
Els usuaris poden rebre les actualitzacions des de la pàgina de Twitter, mitjançant missatgeria instantània, SMS, RSS i correu electrònic.



Quins avantatges presenta aquesta xarxa?

  • Permet saber i informar-te sobre un tema, en específic, que és del teu interès.
  • Pots saber que fan personatges famosos, relacionar-te amb ells...
  • Pots estar informat de diverses notícies, en temps real.
  • Disposeu de múltiples eines com, fotos, vídeos, presentacions...
  • Tens la possibilitat d'estar informat sobre múltiples campanyes publicitaris, esdeveniments socials, viatges...
  • (...)
És a dir, el que més destacaria jo, és que trobeu tota aquella informació rellevant per a vosaltres, actualitzada, i en un moment real. Per què només la que ens interessa? Doncs, perquè, com ja he dit, disposem de les etiquetes, que ens marca el tema del missatge, i simplement podem fer ús d'aquestes per a cercar la informació que ens interessa, a partir dels usuaris que "seguim".

Jo, per a què utilitzo twitter?

A banda, d'alguns trets personals, l'utilitzo com a font d'informació per a tots aquells temes que són rellevants per a mi, i que serveixen per a la meva formació professional. En aquest cas, quasi tot és relacionat amb Educació, o altres fonts d'interès de la societat actual.
D'aquesta manera, tant els meus companys com jo, ens podem comentar o proporcionar-nos informació que trobem interessant. De la mateixa manera que, podem seguir diverses fonts com diaris, personatges, educadors en potència...




M'agradaria comentar-vos també que, a través de les etiquetes de les dues matèries tractades en el blog (#COED13 i #GITIC13), efectuem piulades i comentaris, entre nosaltres, per tal d'assolir els nostres coneixements adquirits, o simplement per publicar-nos informació rellevant per a nosaltres.



Us deixo l'enllaç del meu twitter, per a tots aquells, que esteu interessats (també s'hi troba en el marge del blog, en l'apartat de Xarxes Socials): https://twitter.com/AndreaLpezC

Fins aviat!

Andrea López Cruz



2 comentaris:

  1. Andrea m'agrada molt els Twitts que fas, et segueixo des de que vaig veure aquesta entrada :)

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies Clàudia! Jo també et segueixo, igual que a molts dels nostres companys, i descobreixo coses realment interessants! Gracies per seguir-me.

    ResponElimina